Cum să-ți păstrezi sănătatea

Cum se schimbă sistemul tău imunitar odată cu vârsta

Pe măsură ce înaintezi în vârstă, sistemul tău imunitar se schimbă. Poate deveni mai puțin capabil să identifice virusuri și produce mai puține leucocite, care pot să neutralizeze virusurile, ceea ce duce la scăderea imunităţii. Unii cercetători sugerează că, odată cu înaintarea în vârstă, exercițiile fizice moderate pot crește abilitatea organismului de a lupta cu infecțiile bacteriene. Pe măsură ce îmbătrânești, este de asemenea important să te asiguri că dieta ta îți oferă suficientă energie, multivitamine și alte elemente esențiale pentru organismul tău, cum ar fi zincul.

Dormi suficient?

Somnul insuficient poate să-ți influenţeze cu adevărat sistemul imunitar. Fără odihnă suficientă, ești mai predispus să iei un virus și să te simți epuizat. Îți recomandăm să-ți schimbi obiceiurile. Încearcă să te duci la culcare la aceeași oră în fiecare noapte și să te trezești la aceeași oră în fiecare dimineață – chiar și în week-end-uri. 7-8 ore de somn sunt considerate a fi ideale. O rutină bună pentru somn te va ajuta să te simți odihnit și va sprijini sistemul tău imunitar să rămână sănătos.

Protejează-te de mediile poluate.

Sistemul tău imunitar este adesea afectat de mediu. Acesta include aerul pe care îl respiri, locurile în care mergi și apa pe care o bei. Când plămânii, sistemul digestiv sau pielea ta vin în contact cu oricare din poluanții din mediu, sistemul tău imunitar trebuie să muncească din greu pentru a se lupta cu ei. Este dificil să eviți poluanții de zi cu zi, cum ar fi emisiile din trafic sau apa contaminată, care pot face ca organismul tău să fie mai vulnerabil. Dar dacă îți menții un sistem imunitar puternic, acest lucru te poate ajuta să - ţi protejezi orgamismul.

Trei lucruri importante despre globulele albe

Globulele albe sau leucocitele sunt precum niște gărzi de corp personale ale sistemului imunitar, a căror responsabilitate principală este de a lupta cu virusurile sau bacteriile. Sunt 7.000-25.000 de globule albe într-o singură picătură de sânge. Ai privit vreodată în lumină și ai văzut puncte șerpuitoare care se mișcă în ochii tăi? Sunt leucocite care circulă prin capilarele din retina ochiului.

Călătoriile dese pot afecta sistemul tău imunitar.

Când călătorești peste granițe, sistemul tău imunitar se confruntă cu bacterii și virusuri noi. Pentru a evita să te îmbolnăvești, încearcă să iei prebiotice și probiotice. O mare parte a sistemului tău imunitar se află la nivelul intestinelor - așa că o creștere a numărului bacteriilor sale bune înseamnă că nu se pot dezvolta bacteriile rele. Este, de asemenea, bine să te asiguri că sistemul tău imunitar primește toți micronutrienții de care are nevoie pentru a funcționa corespunzător. Și nu este o idee rea să folosești un dezinfectant pentru igenizarea mâinilor.

Alergie sau alarmă falsă?

Alergiile te pot exaspera, dar cele mai multe sunt cauzate de sistemul tău imunitar care reacționează la factori alergeni precum praful sau polenul. Dacă ești alergic la unul din acești factori sistemul tău va reacționa puternic. Anticorpii vor ataca – de aceea este posibil să-ți curgă nasul, să-ți lăcrimeze ochii sau să ai alte simptome supărătoare.

Sistemul tău imunitar vrea să fii fericit.

Știai că, dacă te simți optimist, cu atât este mai probabil ca sistemul tău imunitar să fie mai puternic? Așa că încearcă să îți păstrezi relații personale apropiate pentru a reduce emoțiile negative și stresul. Ascultă muzică, relaxează-te ca să îți menții starea de bine - un masaj poate să reducă anxietatea, ajutându-ți sistemul imunitar în același timp.

Fii sănătos tot timpul anului!

Potrivit unui studiu recent, efectuat la Universitatea Cambridge, sistemul nostru imunitar este afectat de schimbările de temperatură specifice fiecărui anotimp. Așa se explică de ce este mai probabil ca organismul să fie mai slăbit iarna. Câteva zile însorite în timpul iernii ar putea să te ajute să te simți mai bine, iar experții recomandă și exerciții fizice, o dietă echilibrată și evitarea temperaturilor foarte scăzute pentru a ajuta sistemul imunitar să acţioneze mai eficient.

Patru paşi simpli pentru a proteja imunitatea intregii familii
  1. Spală-te pe mâini - igenizarea mâinilor este foarte importantă pentru menţinerea imunităţii. Germenii ajung pe mâinile tale, apoi în ochi și în gură.
  2. Folosește un șervețel când tușești sau strănuți. Apoi, aruncă-l la coșul de gunoi. Astfel, germenii nu vor ajunge pe mâinile tale și nu se vor răspândi.
  3. Dezinfectează lucrurile pe care le atingi frecvent - cum ar fi telecomenzile, jucăriile, mânerele de la uși sau mesele. Germenii pot trăi acolo ore în șir.
  4. Nu folosi în comun prosoape sau căni, mai ales atunci când un membru al familiei este bolnav.
Trei alimente puternice pentru creșterea imunității

Adaugă aceste alimente în dieta ta, pentru a ajuta sistemul imunitar să rămână puternic.

  1. Este ușor să adaugi usturoi la mesele tale și poți astfel să-ți ajuți sistemul imunitar să lupte cu provocările mediului extern.
  2. Iaurtul poate oferi bacterii bune, denumite probiotice, care păstrează sănătoase sistemul digestiv și sistemul imunitar.
  3. Ciupercile pot ajuta producția și activitatea globulelor albe din sânge, astfel organismul poate să lupte mai eficient împotriva factorilor de agresiune externi.
Trei modalități simple de a avea grijă de sistemul tău digestiv

Flora noastră intestinală este cheia pentru un sistem imunitar sănătos. Pentru a-l păstra armonios, ai putea:

  1. Să îți echilibrezi dieta înlăturând alimentele procesate și mâncând mai multe fructe și legume proaspete sau puțin prelucrate.
  2. Să încerci să incluzi în dieta zilnică mai multă ceapă, praz, țelină, anghinare, fasole și sparanghel. Ele conțin fibre vegetale care pot “hrăni” bacteriile prietenoase din intestin.
  3. Să iei un probiotic, pentru a-ți ajuta sistemul imunitar în timpul perioadelor stresante și după ce iei antibiotice.