Fă exerciții pentru a da un impuls sistemului imunitar!

Dacă vrei să ai un sistem imunitar sănătos și robust, mișcarea și exercițiile fizice făcute cu regularitate pot contribui. Împreună cu alți factori importanți, cum ar fi o alimentație echilibrată si variata, somn de calitate, menținerea unei greutăți sănătoase și reducerea la minimum a stresului, mișcarea fizică făcută cu regularitate are un impact major asupra imunității și te ține departe de disfunctionalitati ale acesteia/si te mentine protejat1.

Echilibru pentru o buna functionare a imunitatii

Înainte de orice altceva, trebuie să reții că exercițiile fizice pot afecta imunitatea în ambele sensuri2-4. Adică, dacă activitatea fizică este făcută cu regularitate, dar la o intensitate moderată, riscul de a fi afectata imunitateaeste mai mic decât la o persoană care are un stil de viață sedentar. Pe de altă parte, dacă faci prea multe exerciții ori acestea sunt prea solicitante din punct de vedere fizic, răspunsul imun poate fi suprimat, expunându-te la un risc mai mare . Așadar, dacă obiectivul tău este dai un impuls sistemului imunitar, exercițiile la intensitate moderată, dar făcute cu regularitate, sunt cea mai bună alegere.

Cum te ajută exercițiile fizice să îți întărești imunitatea

Exercițiile fizice regulate pot contribui la o sănătate generală bună și, prin urmare, la un sistem imunitar sănătos. Exista diverse teorii despre cum activitatea fizică îți susține sistemul imunitar5. Atunci când faci mișcare, anticorpii care luptă cu diversi agenti straini neprielnici și celulele albe din sânge ar circula mai repede și ar putea detecta acesti agenti mai devreme decat ar face-o in mod normal.  Ar putea ajuta inclusiv la eliminarea unor astfel de agenti de la nivelul cailor respiratorii . Pe măsură ce corpul se încălzește în timpul exercițiilor fizice, temperatura mai mare ar încetini proliferarea lor și astfel ar ajuta sistemul imunitar să te mentina protejat. În cele din urmă, hormonii stresului s-ar elibera mai lent în timpul activității fizice, ceea ce ar putea ajuta la reducerea șanselor afectarii organismului.

O mamă și copilul ei fac exerciții fizice împreună

Alege o activitate care îți face plăcere!

Dacă vrei să devii activ, cel mai bine este să alegi un tip de activitate care se potrivește stilului tău de viață. Dacă ai deja un stil de viață activ și exercițiile fizice fac parte din rutina ta zilnică, continuă tot așa: un regim de exerciții prea aglomeratori prea solicitant din punct de vedere fizic  nu va avea un efect suplimentar de îmbunătățire a raspunsului imun5. Dar dacă nu ești  o persoana activa, găsește timp pentru exerciții fizice de mai multe ori pe săptămână.

  • Mersul pe jos: Poți începe să faci câte o plimbare în fiecare zi timp de 20 până la 30 de minute. Mersul pe jos este ușor de inclus în programul tău zilnic: poți merge pe jos la muncă în loc să iei autobuzul, îți poți duce pe jos câinele la joacă în cel mai apropiat parc și înapoi sau poți să te întâlnești cu un prieten în fiecare zi si sa stati de povești în timp ce faceți împreună o plimbare.
  • Mersul pe bicicletă: O activitate din ce în ce mai populară în rândul tuturor grupelor de vârstă, ciclismul este o modalitate excelentă de a te antrena și de a ajunge acolo unde ai nevoie în fiecare zi. Dacă locuiești într-un oraș mare cu ambuteiaje frecvente, mersul pe bicicletă în locul condusului poate deveni rapid un început și un sfârșit plăcut și relaxant pentru o zi de muncă. Excursiile pe bicicleta cu familia sunt o modalitate excelentă de a petrece timp, a vă distra și a face mișcare împreună. 
  • Antrenamente de forță: Când vorbim despre greutăți, în mod normal ne gândim la sala de sport. Dacă sala nu este prima ta alegere, poți face exerciții de forță simple, cum ar fi flotări, acasă, și poți folosi chiar obiecte de uz casnic: sticlele de apă sunt o improvizație grozavă pentru gantere și poți face exerciții, cum ar fi flexări ale brațelor, stând pe scaunul de bucătărie.
  • Aerobic: Principalul avantaj al aerobicului este că poți găsi sute de videoclipuri online cu exerciții excelente gândite de profesioniști. Poți începe să faci aerobic chiar împreună cu familia sau prietenii și să va distrați unul pe celălalt!
  • Înot: fie că ești la plajă sau la piscină, înotul este o activitate potrivită pentru tot anul. Te ajută să îți îmbunătățești vitalitatea fiind într-o formă fizică excelentă cat și  pentru relaxare! 
  • Fotbal (și alte sporturi de echipă): Sporturile de echipă sunt o modalitate excelentă nu doar de a face mișcare, ci și de a lega și menține prietenii. De regulă, poți găsi echipe locale de amatori care joacă fotbal pe cel mai apropiat teren sau poți „înființa” chiar tu o echipă cu prietenii tăi!
  • Joaca cu copii: Copiii tăi au energie care pare că nu se epuizează niciodată și adoră să petreacă timp cu tine, așa că de ce să nu transformi timpul de joacă într-o oportunitate de a-ți face exercițiile fizice? Vă puteți juca „prinsea” sau „de-a v-ați ascunselea” în curtea din spate, poți să îți înveți copiii să se joace cu mingea sau poți organiza pur și simplu „crosul familiei”! 

Indiferent de tipul de activitate fizică pe care îl alegi, mișcarea te va face să te simți mai plin de energie și îți va potența senzația generală de bine. Așa că nu mai aștepta și începe să incluzi exerciții fizice în programul zilnic chiar de astăzi, deprinde acest bun obicei și bucură-te de senzația de sănătate!

Referințe:

  1. How to boost your immune system. Harvard Medical School. 2014. (Accesat la data de 10/02/2020, la https://www.health.harvard.edu/staying-healthy/how-to-boost-your-immune-system).
  2. Cox AJ, Gleeson M, Pyne DB, Callister R, Hopkins WG, Fricker PA.Clinical and laboratory evaluation of upper respiratory tract symptoms in performance athletes . Clin J Sport Med 2008; 18:438-445.
  3. Cox AJ, Pyne DB, Saunders PU, Callister R, Gleeson M. Cytokine responses to treadmill in healthy and disease-prone athletes. Med Sci Sport Exerc 2007; 39:1918-1926.
  4. Gleeson M, McDonald W, Pyne D, Cripps A, Francis JL, Fricker Pet al. Secretory Immunoglobulin A levels in saliva and the risk of infection in performance swimmers. Med Sci Sports Exerc 1999; 31:67-73.
  5. Exercise and immunity.  National Library of Medicine. (Accesat la data de 10/02/2020, la https://medlineplus.gov/ency/article/007165.htm).

Cum te ajută Redoxon®
să îți susții
sistemul imunitar

 

 

 

 

Corpul tău este echipat cu mijloace de apărare naturale puternice, iar sistemul tău imunitar are la dispoziție multe modalități de a face față amenințărilor din mediul înconjurător. Sistemul imunitar este un sistem complex format din trei mecanisme principale de apărare: bariere fizice (piele, mucoase), bariere celulare (ex: globule albe din sânge) și anticorpi. Nutrienții, cum ar fi vitaminele și mineralele, sunt esențiali pentru sănătatea și funcționarea acestei complexe rețele.

În lumea noastră care pare că merge pe repede înainte, cu mâncarea de tip fast-food și alimentele semipreparate la îndemână oriunde, o alimentație care să conțină cantități adecvate de fructe și legume care ne furnizează toate vitaminele și mineralele de care avem nevoie pentru a ne susține pe deplin funcțiile organismului, se poate dovedi o provocare. Un aport necorespunzător de vitamine și minerale poate afecta negativ sistemul imunitar și sănătatea, în general. Aici intervine Redoxon®. Gama noastră de produse cu conținut de Vitamina C este special concepută pentru a-ti veni in ajutor si susține sistemul imunitar.

Află mai multe informații

 

Redoxon® pentru un sistem imunitar mai sănătos

Trebuie să ai grijă de sistemul tău imunitar. Chiar dacă nu se simte, sistemul imunitar funcționează 24 de ore pe zi. La fel cum o plantă are nevoie de apă și de lumina soarelui, organismul are nevoie de nutriție adecvată pentru a susține sistemele de apărare ale corpului.

Alături cu un stil de viață sănătos, inclusiv exerciții fizice și o alimentație variata si echilibrata, suplimentele alimentare, cum ar fi Redoxon®, atunci cand e necesar pot asigura fundația pentru un sistem imunitar puternic pe tot parcursul anului.

 

 

 

 

 

80 de ani de expertiză în sustinerea imunitatii cu produse cu vitamina C

În 1934, am lansat primul supliment de vitamina C din lume și de peste 80 de ani, cu spiritul inovator ajutăm neîntrerupt oamenii să își mențină sistemele naturale de apărate în formă maximă. În prezent, gama noastră de suplimente alimentare atent gandite te ajută să îți susții imunitatea zi de zi.

 

Consolideaza-ți imunitatea

Cauți modalități de a-ți întări sistemul imunitar? Citește articole utile despre susținerea imunității.